Finns det ett land mitt emellan?

Om det nu skulle visa sig att det gör det så är det just där som jag befinner mig i just nu... Mitt emellan att vara frisk och att vara sjuk. Jag är så jävla (ursäkta språket) less och trött på att inte mår bra Ärligt talat tycker jag nog att det är värre att må som jag gör (har gjort under en längre tid) än att vara sjuk. Det jag menar är att man är inte tillräckligt frisk för att kunna göra nått roligt (typ träna, känna sig pigg) men inte tillräckligt sjuk för att kunna få ligga hemma och endast kurera sig. Sååå tråkigt och det känns trist att missa massa träning IGEN. för bara 1 månad sen så trodde jag att jag äntligen hade blivit frisk och träningsmessigt så kändes allt så bra jag körde flera pass i veckan precis så som jag vill ha det. Sen var det dax att må dåligt igen Ont i huvudet och svullen/öm i halsen... inte kul!.
 
Det sjuka nu är att jag hade kunnat tränat heeela förra veckan, MEN då jag knaprade penicillin för öroninflammation så avstodd jag träningen. MEN så visade det sig i Lördags då jag åter igen åkte till läkaren att jag inte alls hade öroninflammation utan var "bara" irriterad i ytterörat och pencillinet som jag precis hade käkat hade inte gjort någon verkan alls. Istället så fick jag örondroppar som jag ska ta 3 gånger per dag i 10 dagar. Jag hade inga bakterier då i kroppen så träna hade inte vart några problem.
Det var som att trycka på en knapp i Lördags eftermiddag, halsont och huvudvärk. TACK SOM FAN för de lyckorus som jag timmarna innan hade känt då läkaren sa till mig DU KAN TRÄNA ingen fara.
Idag var jag på apotektet och köpte strepsils tabletter som dels tar bort det onda i halsen men tabletten har även en bakteriehämmande effekt.
Jag är så sjukt less på det här nu AAAAAAAAA!!!!!!!!!!! frustrationen är total!
 
Så länge som jag nu har blivit tvungen att avstå från träningen har inte hänt på år.
 
I all min ilska och frustration över att behöva befinna mig i detta mellan "land" så försöker en del av mig säga till mig själv gång på gång "LÄGG INTE ENERGI PÅ DET DU INTE KAN PÅVERKA! Jag kan inte påverka den här förkylningen speciellt mycket, hur gärna jag än skulle vilja. Inget jag gör eller säger kan få den att försvinna.
Det jag där emot kan göra är att tillbringa tid med mina nära och kära visa dom hur mycket de betyder för mig.
Det är inte hela världen att inte kunna träna på 1 månad.
 
Nya tag igen nästa vecka!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0