Finns det någon bästa tid att träna på?

Jag anser att någon "bästa tid på dagen att träna på" det finns inte! Tänk så här: den bästa tiden på dagen att träna är faktiskt när du tränar. Men allt är väldigt individuellt. Hitta den tid på dygnet som passar bäst för dig och utgå från denna.
Min kropp är inte van vid att täna tidigt på morgonen och det beror nog mest på att jag är så morgontrött så att ställa klockan för att gå upp och träna funkar inte för mig =). 
Gympozz erbjuder sina motionärer morgonpass flera gånger i veckan. När man väljer att träna på morgonen så är det viktigt att man ser till att man har varit vaken en stund för att blodcirkulationen ska ha kommit igång ordentligt. Samt att man har stoppat något i magen innan.
Nu är klockan strax efter 17.00 och jag har precis bytt om till träningskläderna är nu redo för ett kombo pass. Det är ett konditionspass på 60 minuter där ledaren har delat upp passet i två delar. De första 30 minuterna kör vi BodyAttack med 2 pulstoppar. De sista 30 minuterna kör vi BodyCombat där vi exploderar =).
 
Alla tycker kanske inte att en fredagkväll kl 18.00 är den ultimata träningsdagen och tiden att träna på.
Men då har ni inte varit nere på gympozz och kört detta pass heller. Jag lovar er att ni skulle älska det.
 
Jag tränar för att jag tycker det är så grymt roligt, så för mig är det inga problem att åka iväg en fredag kväll eller någon annan kväll i veckan heller för den delen..
Jag tror att allt handlar om att man måste hitta den träningsform som man gillar och ett träningsställe där man trivs att vara på. Då har varken dagen eller tiden som man tränar på någon som helst betydelse.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0