Vill du också bli en joggare?

" Att springa kan vara det enklaste, skönaste, friaste och mest effektiva sättet att träna"

Om man inte tycker om, eller har svårt för att PASSA VISSA fasta träningstider så anser jag att löpning absolut är det bästa alternativet för att ändå kunna hålla igång och må bra.

Sex snabba:
* Regelbunden löpning ger en stabilare nattsömn

* Kroppens viktigaste muskel är hjärtat. Om du joggar så leder det till bättre flås och ett längre liv. Löpning stärker kroppens viktigaste muskel dvs hjärtat.

* Våra kroppar är gjorda för att springa.

* Håll formen. Att jogga är ett effektivt sätt att bränna kalorier vilket då bidrar till att du får lättare att hålla din vikt.

* Vi människor behöver ha ett starkt skelett. Vi behöver träning som utsätter skelettet för stötar, det är nämligen då det stärks.  
  
* Att få må bra det vill alla. När man mår bra blir man också mycket gladare. När du springer frigörs endorfiner, som är ett hormon som gör dig glad och pigg.

Jag har två lopp framför mig först är det Vår Ruset den 21 Maj där efter väntar Å- Varvet den 16 Juni.
Jag känner att jag skulle behöva lite peppning. Snälla kan ni hjälpa mig?=)
Vet inte vad jag har gett mig in i riktigt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0