En fundering som jag har

Varför kallar vi olika saker för ”laster” egentligen?
Va tror ni?
Kan det vara så enkelt att de flesta har uppfattningen av att VETA vad som är nyttigt och därför får dåligt samvete när vi stoppar i oss andra livsmedel som inte är mat, sallad och frukt.
Det jag då undrar är vem det är som bestämmer vad som är nyttigt för just DIG? Jag tror och har som åsikt att DU som tränar OFTA och HÅRT kan äta och dricka precis vad som helst!. Jag vet att många bla i den träningslokal som jag befinner mig i flera dagar i veckan är väl medveten om det och som ÄTER precis vad som helst just för att de tränar så många dagar i veckan. Det jag menar är att de äter vad de blir sugna på, När de vill. Hur mycket de vill.
LOVAR ER ALLA ATT JAG ÄR 1 AV DE.

Men så finns de dom som gör sin kropp så illa och jag hoppas att ni en dag inser att kroppen är som en maskin den ser till att vi ska orka och fungera i vardagen och kunna göra/ orka alla dessa måsten som samhället kräver av oss.

Sunt förnuft Hungrig- ät. Inte hungrig – låt bli
för dig som TRÄNAR regelbundet.
Det vi ALLA måste lära oss är att INTE få dåligt samvete!
Det finns inget värre för kroppen och i alla högstagrad för sinnet.
Snälla NI livet kommer att bli så otroligt mycket roligare om DU är snäll mot din kropp!
Vi lever bara en gång så njut av livet fullt ut.
Gör din kropp glad
så kommer du får tusen gånger mer tillbaka sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0