Missa inte att äta efter träningen

Jag tränar rätt mycket och rätt hårt i veckorna. För oss alla som gör det vill jag bara uppmärksamma er om hur viktigt det är att vi inte missar att äta efter träningen!

Det vi måste komma ihåg är att det inte bara handlar om vilken mat vi stoppar i oss innan träningen utan det handlar om vad du stoppar i dig hela dagen och efter träningen är det oerhört viktigt att kroppen får mer mat.

För en person som tränar mycket (jag ) måste komma ihåg att måltiden efter träningen blir extra viktig. För att kroppen ska kunna återhämta sig ordentligt för att den ska kunna vara på G igen dagen därpå därför behöver du ge kroppen något att äta efter träningen.

Planera så att frukost, lunch eller middag kommer efter träningen.
Om du är en person som tycker om att få träningen avklarad tidigt. dvs på morgonen så ska du äta frukosten efter utförd träning.

En del behöver komma igång lite först innan kroppen orkar att stuttsa runt ät då lunchen efter träningen.

Min kropp tycker bäst om att träna på eftermiddagen/ kvällen så jag försöker äta middagen efter träningen.
Om jag tränar halv 8 så äter jag en större lunch och tar bara ett äpple till mellis för att sedan äta en lättare middag.
och efter träningen kan det bli yoghurt en hårdsmörgås och mycket frukt
eller gravad lax på en hårdsmörgås
eller räkor
avoccado
kalkonbröst
och såklart massor med vatten.

Om du du äter för lite i förhållande till din träning riskerar du att inte få i dig tillräckligt för att få full effekt av träningen.
Träningen kan då snarare göra att du tär på musklerna!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0