Jag bara måste få säga mitt.

Detta som jag nu kommer att skriva om kan jag ta stöd i av en kostexpert vid namn Kristina Andersson.

Vid ett flertal tillfällen har jag påpekat för vänner och bekanta men även här i bloggen att det är bra med kolhydrater, vänta, vänta nu när jag säger kolhydrater så menar jag LÅNGSAMMA kolhydrater.

Så här är det:
Desto mer du tränar, desto VIKTIGARE är det att du ger kroppen bra mat.
Välj långsamma kolhydrater som bröd med hela korn, råris, linser etc.
Hör här! se upp för dieter som innebär att du helt tar BORT kolhydraterna. Kolhydrater är kroppens främsta energikälla och avgörande om du vill uppnå bra resultat av din träning.

Jag skulle bara vilja skrika ut det här till ALLA då det kryper i min kropp när jag hör eller talar med någon som säger att de inte äter några kolhydrater alls och att det är bra för kroppen (typ meningen: jag mår bra av att inte äta kolhydrater).
Jag hoppas att den/ dom personerna då inte tok tränar och "kämpar" / hoppas på fina resultat, för det dom gör är att förstöra kroppen istället och några långsiktigt fina resultat kommer det inte bli.

Jag äter kolhydrater, och ibland även snabba kolhydrater. Men självklart så försöker jag i den mån det går och där tillfällena finns väljer jag bort att äta snabba kolhydrater och istället väljer jag de långsamma för att kroppen min ska må bra. Alla dessa timmar som jag lägger ner på att åka och träna gör jag för att min kropp ska må bra och för att jag själv ska må bra så snälla ge kroppen det den behöver så kommer kroppen tacka dig genom att leverera!!!

Snälla hoppa över/ välj bort de snabba kolhydrater MEN ät de långsamma kolhydraterna.

Jag har aldrig bantat och kommer heller aldrig göra det. Lite sunt förnuft där "lagom" är bäst så tror jag att man kan åstadkomma mycket med sin kropp.
 
Bilderna är tagna från 2009 - 2012


















image description

image description

Det jag vill säga med de här bilderna är att det krävs tid (lång tid) för kroppen att formar sig till att se mer hälsosammare och "fastare" ut. Men jag anser att det är värt den tiden som det tar. Banta inte utan träna och ät  bättre så kommer kroppen din må så mycket bättre.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0