GÅ dig "snygg" till sommaren

Hej.
 "2012 kommer gå i träningens tecken"
Hur går det för er?, Gav ni några nyårslöften i år?

Jag personligen TROR att det går att träna (röra på sig) 3-4 gånger i veckan fast att man har familj där hemma. Det handlar om att skaffa egen tid och inte känna dåligt samvete för att man gör det.
Du lever 1 gång och ingen annan kan göra det åt dig.
En god hälsa kommer att hjälpa dig att orka med alla måsten som finns.
Varför inte ta en promenad på 30 minuter medans barnen badar, eller vara förbered att sticka direkt efter du har nattat barnen. En halvtimme, 40 minuter några dagar i veckan den tiden kan ALLA hitta det handlar bara om VILJAN.

Jag tog en runda på ca 5 km igår kväll mendan Felicia tittade på Bolibompa jag var borta i 26-30 minuter.
Sen borstade jag hennes tänderna hennes hår och läsa en godnattsaga för henne.
Visst jag hade kunnat titta på Tv tillsammans med henne igår kväll men Bolibompa går 5 kvällar i veckan hoppar jag då över 1 kväll så betyder inte det att jag är en dålig mamma hade jag suttit där i 30 minuter? eller hade jag sprungit fram och tillbaka och gjort annat samtidigt?

Så:
Drömmer du om att komma i form till sommaren men har inte tid till att gå på gym? satsa på att dig i form. Du kommer att blir både piggare och starkare.

En kvarts powerpromenad kan du alltid klämma in. Gå till jobbet, ta en lunch runda om möjligheten finns. Ha en date med en vän på kvällskvisten eller möts upp på vägen hem från arbetet och gå sista biten tillsammans.
Att promenera förbättrar inte bara din kondition det påverkar även din andning. 

Visste du att det viktigaste med träning är att den är regelbunden. Hellre dagliga korta promenader än en långpromenad i veckan. Kom ihåg att den bästa motionen alltid är den som blir av.



Lycka till

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0