Dagens viktigaste måltid

De flesta vet direkt vad jag menar. (vi har hört det förr om och om igen). Men det är faktiskt sant. Vet ni varför?
Jo för att frukostens uppgift är att bryta fastan. De flesta människorna sover mellan 6-8 timmar och och så lägger vi på 1- 1 ½ timme till för att komma fram till hur länge sedan det var kroppen fick något att äta. Kroppen befinner sig i viloläge / fastetillstånd när vi stiger upp på morgonen. 
Det är därför frukosten blir så otroligt viktig för kroppen den sätter gång både kroppen och hjärnan så vi är redo för att ta oss an en ny dag. 

Jag vet att det finns dom som har det jätte tufft på morgonen och knappt får i sig något pga illa mående etc.
Men prova er fram, kanske en tallrik yoghurt med lite flingor i passar er bättre en 1 smörgås, eller ett glas nyponsoppa, fruktljus. Till slut har säkert era kroppar vant sig med att äta lite frukost på morgonen innan jobbet och sakta men säkert kan ni börja fylla på med större portioner. KÄMPA för era kroppars skull.
 
VIKTIGT
Genom att äta en bra måltid på morgonen får man energi som man kan dra nytta av hela dagen. Mer stabil. Jag skulle ALDRIG kunna hoppa över frukosten¨min kropp skriker efter mat på morgonen får då magen inget börjar jag må fruktansvärt illa och mitt humör ska vi inte än tala om hur de blir. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0