Förkylning hos vuxna

Nu är jag inne på min tredje förkylningsvecka .
Läkaren konsdaterade att jag har ett virus i kroppen.
En vuxen person får i genomsnitt en till två förkylningar per år. ( jag är inne på min femte för iår) Lyssna på det här: Om man tränar ofta och "hårt" är riskerna större att man blir förkyld (smittad). Jag trodde ju att det var helt tvärtom att om man tränar mycket och håller igång mycket så har man större chans att slippa bli smittad. (googlade).
Sen vet jag självklart att man ligger mer i riskzonen om man har småbarn.
Jag har i alla fall legat lågt med träningen nu och kommer inte gå till gympozz förens på Tisdag nästa vecka och då har jag varit borta i 2 veckor.
 
Men igår tog jag 1 timmes promenad och idag ska jag cykla till jobbet. Läste att vardagsmotion där man inte höjer pulsen allt för mycket bara gör en gott fast man är lite snorig =).
 
Att vara ifrån träningen (gympozz) en längre period som jag är tvungen att vara nu tycker jag är skit svårt/ tufft. Min kropp är så van vid att träna flera dagar i veckan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0