Eleonor Ohlsson en gammal simmare

När jag och Felicia kommer på förmiddagen till parken badet så möts vi av klubbens tävlingsgrupper som ligger i stora 50 metersbassängen och kämpar längd efter längd. Jag blir skit sugen på att hoppa ner i vattnet och simma några längder tillsammans med dom. Det är flera, flera år sen som jag simmade. Tror bestämt att det var år 2007 då jag körde några träningspass tillsammans med ESS och j-vlar va tufft det var. Ni som aldrig har träningssimmat  kan nog inte riktigt förstå hur jobbig sporten är.

På den tiden då jag var som bäst och som mest vältränad, tränade jag 7- 8 gånger i veckan. Under sommaren var det alltid morgonträning 2 timmar och kvällsträning 2 timmar. (5 dagar i veckan) Det bästa jag visste var att åka iväg på träningsläger. Oftast så var vi i Norrköping i 1 vecka. Träningar varje dag 2 pass om dagen ca 6000 m per pass.Lägrerna byggde på att man skulle toppas dvs bli som mest vältränad inför höstens alla tävlingar. Jag minns fortfarande hur min dåvarandra tränar (som inte längre finns hos oss idag) "skrek" på oss och peppade oss så vi nästan spydde i vattnet. Men det gav resultat kan jag lova!. Sen efter varje avslutande träningspass kramade han alltid om oss =). En bättre tränare kan man bara inte få. Kan fortfarande bli alldeles tårögd när jag tänker på honom. Vi hade en speciell relation Rune och jag, han såg något hos mig, han sa alltid att jag hade det som krävdes för att bli en riktigt bra simmare. Så VARFÖR kastade jag bort den chansen för?!.

Jag har kvar nästan alla mina medaljer och halsbandet som Rune gav mig har fått en given plats i vårt hem.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0