Beroende

 
Gud jag är minsann alltid godissugen. Morr!!!!
 Det spelar ingen som helst roll vad klockan är eller om jag är mätt eller hungrig. I veckorna kan jag stå imot (det händer att jag slinka dit ibland ) Men så kommer helgen och jag bara "måste" äta godis.
Har ni samma problem?, eller lyckas ni stå emot frestelsen.  
Jag äter frukt flera gånger per dag och tycker om alla slags frukter så varför går det inte att byta ut godiset på helgen mot en stor skål fruktsallad för. jag plågas.
Sånt där sockrigt smågodis med inslag av kola och choklad säger min hjärna att den vill ha. Fast att jag precis har tryckt i mig en stor kött bit med mycket sallad och bea sås och är proppmätt så vill jag ändå ha godis. Stöööööööriiiiigt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Man ska lyssna på kroppen, ibland behöver den något sött :) Man måste unna sig lite, du är duktig och håller dig bort från det i veckan plus att du tränar så himla mycket att det inte gör något. Äter du GI? Kör du det strikt? Du skrev att du bara åt Kött och sallad. Om du verkligen känner att du vill ha godis är det bättre du äter lite och sen är det bra. Annars brukar det sitta kvar och man går bara och tänker på det.

Svar: Jag äter inte efter GI, men jag äter heller inte några snabba kolhydrater, dvs pasta, potatis vitt bröd.Byter ut pasta mot fullkornspasta, hoppar över potatis men gör undantag i vissa sammanhang tex om vi är bortbjudna på middag. Skulle aldrig klara mig utan bröd men jag äter inte ljust bröd. Nu har jag varit sjuk en längre tid och skulle därför behöva låta bli sötsakerna tills jag blir frisk igen ;). Behöver i alla fall inte käka godis fredag, lördag och söndag som jag gör NU.
Elle

2012-07-03 @ 20:41:11
Postat av: Anonym

Hej!

Tycker inte att du ska lägga energin på det. Du är duktig och håller dig borta från det i veckorna och tränar så himla mycket att du får unna dig när helgen kommer. Bättre att göra det och få bort den energi det tar av att fundera kring det. Om kroppen inte får i sig tillräckligt med fett brukar man bli godissugen. Ät lite efterrätt så kan man få bort suget.

Äter du GI? Gör du det strikt? Läste att du åt bara kött och sallad.

2012-07-03 @ 20:45:07
Postat av: Anonym

Hej!
Om du inte äter pasta, potatis, bröd så äter väl du GI????

Svar: Nej det skulle jag inte säga att jag gör =), eftersom att jag äter pasta, ris men fullkorn. Jag äter heller inte alla dessa linser, bönor, keso, makrill etc som man bör göra om man går efter en strikt GI kost bröd äter jag ju oxå. Det jag gör är att byta ut endel livsmedel mot ett lite nyttigare alternativ och så försöker jag inte att äta allt för mycket snabba kolhydrater (tex potatis). Bara för att man väljer bort potatis vit bröd och pasta så betyder inte det attt man äter GI. Jag vet inte om du själv äter GI om du gör det så vet du att min kost inte utgår ifrån ett GI tänk. Har nämligen kört strikt GI för många år sen (2007) för att tappa några kilo inför en resa.
Elle

2012-07-05 @ 00:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0