NYTT FORUM ELLER KANSKE BARA MER UTAV DET BÄSTA

Kära läsare!
Jag tänker ändra om lite här på bloggen, inläggen kommer att handla mer om TRÄNING, KLÄDER, MODE och INREDNING.
Hoppas ni ändå väljer att följa bloggen och det nya upplägget.
Jag kommer alltså att släppa fokus på familjen och delar av vår vardag. 
Anledningen till det är många, men framförallt för att jag inte vill lösenskydda bloggen. 

Första inlägget blir där med ett träningsinlägg.
För två veckor sen skålades det i champagne det kramades, pussades och smsades hej villt. Förväntningarna på det nya året var skyhöga. Fraser som "i år ska jag minsann prioritera att träna regelbundet"

Nu har vardagen satt igår och allt vad det innebär: hämta och lämna familje medlemmar här och där, handla, laga kvällsmat, plugga, städa, jobba helger och kvällar, gå på kvällsmöten etc och så den där träningen.
För min del så kommer INGET AV DESSA MÅSTEN påverka eller "störa" min TRÄNING speciellt mycket
På grund utav att den PLANERAR jag in i agendan regelbundet.

Här kommer några tips från mig hur NI kan göra för att DU i vår ska hinna med din träning. Här är mina tips.

Prioritera: Vi har ett antal timmar att disponera varje vecka. Vi jobbar och sover bort flera utav dessa timmar, absolut. Men resten då?, vad händer med de timmarna? Minska tiden framför TVn strunta i att följa alla Tv program och serier som går. Välj bort datorn och Fb då och då. Där har ni några timmar tillgoddo direkt att träna på istället!

Planera: Se över näst kommande vecka på Söndag kvällarna och planera in dagar och tider för dina träningspass. Bestäm dig för att hålla dessa. Sätt dig ner och tänk igenom när det passar DIG bäst att träna. På KVÄLLEN, PÅ LUNCHEN, PÅ MORGONEN.Det sist nämnda kanske är det bästa för de flesta. Börja dagen med att träna innan alla måsten överfaller dig!

Förbered: Lägg fram träningskläderna dagen innan, när du lagar kvällsmat laga då lite extra så det räcker till några matlåder resten av veckan.

Effektivisera: Träna intensivt och utnyttja alla tillfällen för vardagsmotion.

Ha roligt: Utöva en träningsform som passar dig då kommer du vilja göra det om och om igen. (jag älskar Body Attack och kör därför det flera dagar i veckan. Träna med en kompis och peppa varandra när motivationen tryter.

Ni som är medlemmar i Stadium kan nu handla träningskläder och även de träningskläder som är på rea och få 20 % på köpet.
Passa på att bli medlem så gäller även detta er.
Jag ska åka till Stadium redan imorgon.



Kommentarer
Postat av: Madde

Som sagt du borde jobba med detta:)!!! Du är duktig att motivera fram träning...

2012-01-18 @ 23:03:50
Postat av: elle

Tack gumman, ja dig ska jag sätta tänderna i när nummer 2 har kommit =)Så länge så får du ladda mentalt genom att fortsätta läsa om mina tips!

2012-01-19 @ 09:36:08
URL: http://elleohlsson.blogg.se/
Postat av: Madde

Låter bra dra gärna med mig på nåt sen;) gärna inte för mycket hopp och stuts bara;) är ju inte såå duktig på de:)!!men jag peppar via din blogg så länge medan jag kan slöa på soffan:)!!!

2012-01-19 @ 16:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0