DAGENS LUNCH

Laxtacos!
En saftig laxbit i ett tacobröd som är fylld med sallad fick det bli till lunch idag.
Snabbt och enkelt att göra, det gillar jag!



Några tips för ett mer hälsosamt 2012.
Har du haft svårt med bra matvanor och småäter en heldel?
Det var inte förrens jag fick min dotter och jag började plugga som mina matvanor blev bra.
Innan det vet jag inte hur jag åt, inte var det bra och sunt i alla fall.
När skolan började hösten -09 blev min vardag mer strukturerad och fasta tiden tog form. Där med föll matvanorna och mattiderna på plats i mitt liv.
På vardagarna äter jag min frukost ca kvart i 8
Mellis 10-10.30
Lunch 12.00
Mellis 15-15.30
Kvällsmat 17-17.30
Kvällsfika 20.00

Det bästa med det här är att jag hinner aldrig bli riktigt, riktigt hungrig hemligheten till det är MELLANMÅLEN som jag äter 3 gånger varje dag.
Glöm ALDRIG att äta MELLANMÅL

Nu ska även du få koll på dina matvanor!
Ett tips är att storrensa i kyl, frys och skafferiet först. Ge bort eller släng alla sådana livsmedel som du vet att du lätt småäter av. Det som finns hemma äter man av, så se till att få bort frestelserna.
Fyll istället kyl, frys och skafferiet med alla härliga mer hälsosamm livsmedel som:
Bönor
råris
Linfrön
pumpakärnor
nötter (i alla olika sorter)
makrill
tonfisk
vitlök
ägg
keso
grönsaker
frukt
alla tänkbara skaldjur
fisk
kyckling 
Listan kan bli lång.

Jag har några rätter som jag kommer att laga i nästa vecka, recepten och bilder kommer att läggas upp här på bloggen missa inte det!

Rätterna är:
Kräftskjärtar med avokado
Lövbiff med fransk potatissallad
Räksallad med gazpachodressing
räkomellet 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0