Tack min finaste

Som alltid låter mig få ha den tiden som jag mår bra av att få.

Folk frågar mig ofta om tid och träning. Svaret jag ger är TId finns ALLTID det är bara frågan om vad du vill göra med din tid. Detta brukar leda till en mindre diskussion vilket jag tycker är positivt för då har det skapat en första reflektion hur viktig deras tid är.

* Hitta diciplinen inom dig och se till att träna på den varje dag i alla angelägenheter det kommer hjälpa din träningsdiciplin
* Hitta en träningsform som ger dig glädje ( låt det få ta lite tid, ge inte upp) när du har hittat den så kommer träningen inte längre bli ett måste, istället blir det något som du inte vill missa.
* Sätt upp rimliga mål, det är livsfarligt att överdosera, de gör dig bara besviken när du inte uppfyller dessa mål.
* Lär dig säga nej till saker som du egentligen inte vill göra och som inkräktar på din "planerade träningstid" Tänk på ditt eget bästa, det finns ingen som kommer göra det åt dig. Unna dig egen tid för att förbättra ditt välmående.

Det finns så många där ute som bara tror att dom som tränar bara gör det för att dom inte är "nöjd" med sin kropp. HOPPAS verkligen att INGEN AV ER tänker så!

För att orka med alla måsten här i livet så måste man hålla sig frisk och att då prioritera träning före ett TV programen är ett första steg till ett mer hälsosammare liv. 
Du lever bara 1 gång, så ge din kropp det den behöver och det är dels att röra på sig! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0