Igår gick startskottet

Min dotter går på dans varje Söndag på ett ställe som heter ForEver träning och hälsa. Så medan hon skuttade runt i 45 minuter tog jag en löprunda runt stan. Det var jätte fint (vår) väder ute och jag njöt i stort sätt hela vägen.
Rundan blev 5 kilometer på 26 minuter. Jag har ingen större koll på ifall det är en speciellt bra tid, men mitt snitt låg igår på 5,21 minuter/km.

Jag var inte så noga med att värma upp den här gången.
Vet ni varför det är så viktigt att värma upp innan man drar på ordentliget? Jo för att uppvärmningen förbereder hjärtat på den ökande aktiviteten precis som den ökar kroppstemperaturen från blodkärlen att utvidga sig så att det finns plats för mer blod och därmed också mer syre till dina muskler så att de kan arbeta på hårdare.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0