För att jag ska hålla mig hel

Nu ska hon börja igen med allt snack om träningen.... precis helt riktigt! Ni som har följt mig genom åren vet att jag började lite smått sommaren 2008 att träna, målet jag hade då var att bli av med de mamma kilon som jag hade lagt på mig. Jag "valde" ut 2 dagar i veckan som blev MINA träningsdagar. Inget eller ingen fick rubba på dom. Jag minns inte riktigt men tror att jag höll mig till 2 dagar i veckan i nästa 1 års tid. Min kropp svarat väldigt bra på träningen och jag hade inte långt kvar för att få bort de allra sista kilonan som självklart hade satt sig på magen. Jag succesivt så la jag in 1-2 pass till i veckan ( i den mån det fanns tid ) Idag kan jag utan att behöva tänka efter säga att  för mig känns det alltmer viktigt att träna för att hålla mig hel och skadefri , Det jag behöver lära mig mer är att lyssna på min kropp lite bättre, det är viktigt att jag tränar smart. Vilket jag definitivt inte har gjort. Jag har tränat hårt men inte alltid smart.
På lördag har jag varit ifrån min träning i 22 dagar vilket har varit både tufft och tråkigt. Förhoppningsvis så är jag tillbaka på Lördag ( Body Attack) Eftersom jag nu skyltar med att man ska lyssna på sin kropp och att man ska träna smart så är planen på lördag att ta det lungt igenom hela passet, jag har också bestämt mig för att stå över två av låtarna för att inte shocka kroppen. Jag ska sen låta kroppen vila på Söndag så jag kan känna efter hur kroppen svarar träningen efter en tids sjukfrånvaro.
 
Bara två dagar kvar nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0