Då kör vi är ni med?

Sommaren börja leda mot sitt slut och "ångesten" för arbete, hösten, och ångesten för allt som man har stoppat i sig under semester börjar krypa sig på hos de flesta.
Jag skäms inte för att säga att vågen stod på +2 kg efter semestern. Vilket absolut inte är hela värden. Det har inte märkts på mina kläder men på vågen stod det en högre siffra.
Jag bestämde mig för ca ett halv år sen att jag skulle sluta väga mig lite då och då. Eftersom jag tränar så pass mycket så omvandlar ju kroppen fettet till muskler och muskler väger ju mer =).
Ett tips till er som vill tappa några kilon använd måttbandet istället. (dvs om ni tränar mycket) vill ni bara banta så funkar ju vågen.
 
Så nu är frågan finns det någon bästa tid på dagen att träna?!
Jag anser att någon "bästa tid på dagen att träna på" det finns inte! Tänk så här: den bästa tiden på dagen att träna är faktiskt när du tränar. Men allt är väldigt individuellt. Hitta den tid på dygnet som passar bäst för dig och utgå från denna.
Min kropp är inte van vid att täna tidigt på morgonen och Jag har prövat ett par gånger men min kropp hinner inte riktigt vakna till och jag orkar då inte prestera som jag vill.  När man väljer att träna på morgonen så är det viktigt att man ser till att man har varit vaken en stund för att blodcirkulationen ska ha kommit igång ordentligt. Samt att man har stoppat något i magen innan.
Min kropp tränar bäst på eftermiddagen/ kvällen.
 
Hur funkar era kroppar?
 
Vill ni följa med på tåget i höst, ska vi peppa varandra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0