Paus i pluggandet

Vet ni att det är 32 st nyckelbegrepp som jag helst ska lära mig utantill. (jag har idag och i morgon på mig att göra det), vet ni, att sen när jag har lärt mig dessa nyckelbegrepp. Här kommer några exempel på begrepp som jag ska kunna: etnicitet, ackommodation, språklig variation, interkulturelt, värdegrunden, genus schibolletfunktionen, inkludering och så vidare, när jag har fått grepp på dessa ord så ska jag kunna koppla orden till varandra och förklara hur jag tänker när jag kopplar ihop orden som en lite slutklämm på det hela så ska jag ge ett konkret exempel på en klassrums situation där de här begreppen kan komma in. Lycka till!

Något som skulle underlätta lite för mig just nu skulle vara om jag hade en stor skål med godis!!! Behöver mer energi, något annat som skulle ge mig ny energi och mig på bättre humör skulle vara om jag och syrran åkte in till stan för lite shopping, att få shoppa kläder får i alla fall mig på bra humör, hur är det med er?.

Nu ska jag ner och kämpa vidare med pluggandet, jag ser fram emot när klockan slår halv 6 =).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0