1:a advent

1:a advent börjar närma sig med stormsteg på Söndag smäller det, då hänger det julstjärnor i var och vart annat fönster, vardags gardinerna bytts ut till julgardiner och den traditionella ljusstaken är snart på plats. Jag kommer även i år att ställa fram mina (vita) blockljusvarianter med 1 2 3 4 på. Förra året slog det ner som en bomb överallt fanns dom att köpa i olika storlekar, färgen och olika slags designer på siffrorna. ALLA ville byta ut den traditionella ljusstaken mot en sån och jag var 1 utav dom. Har hört på flera håll att många är lite mätt på alla dessa blockljusvarianter nu, men det är inte jag, kan ju bero på att jag älskar blockljus.

Min kära vän Marie har precis ställt fram sin fina adventljusstake.


Hemma hos oss är julen inte "extra allt" utan ganska så nedtonad. Några röda kuddar och andra textilier funkar alldeles lagom ihop med några julblommor, en liten gran och någon tomte här och där.

Hur ser det ut hemma hos er, hur pyntar ni? Kom igen nu så många läsare som jag har så borde det bli en massa roliga svar nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0