Kläder för kurviga

Eftersom jag fått så fina kommentarer om mina  inlägg om "träning och hälsa" så tänkte jag att det var dags för en del två! Men detta inlägg vill jag tillägna de vacka kvinnorna med former och storlekar. Jag är ingen expert på de "rätta" kläderna, men när olika tidningar dimper ner i brevlådan så struntar jag inte i att titta på vad det finns för kvinnor som är lite kurvigare. Det finns hur mycket snyggt som helst i olika färger, nyanser och storlekar att välja mellan. Jag hoppas att du som smal/petite också uppskattar det här inlägget! För det andra; "kurvig" är ett luddigt begrepp, och kan betyda allt från storlek 38 till 58.

Större byst och en kurvig figur innebär inte att man ska dölja sina kurvor, tvärtom! Framhäv dina kurvor, men på ett snyggt sätt. Det snyggaste som finns i min mening och det jag har sätt är då kvinnan har en klänning eller tighta byxor om man är kurvig (köp figurformande strumpbyxor). Men såklart måste man anpassa plaggen utefter vilken kroppstyp man har. Jag tycker inte det är snyggt med för mycket urringning, då "den biten" skulle bli alltför framträdande. Men en urringning som visar nyckelben och är mer diskret med urringningen tycker jag passar en kurvig kropp perfekt, eftersom det drar bort uppmärksamhet från magen och ger en slankare siluett. 

Använder plagg som framhäver midjan. den passar på alla kroppstyper och även på gravida. Ett skärp utanpå klänning, skjorta eller kappa/trenchcoat med skärp är något som jag skulle bära ofta! 



Mitt tips för alla kvinnor, större och mindre, är att våga bära kvinnliga kläder. Klänning, höga klackar, högklackade stövlar, lagom urringat, figursytt och liknande tycker jag är jättefint. Du behöver inte klä på dig en säck bara för att du har XL i kläder. Stora, bylsiga kläder gör bara att du ser ännu större ut. Våga vara sexig, sträck på dig för guds skull! :) Ja, det är okej som större tjej att inte skämmas för det.



Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej Elle,



Har alltid haft problem med att hitta bra kläder på nätet. Det är inte alltid lätt att hitta stora kläder på nätet, men det finns ett par sidor som erbjudar bra kläder, tex onestopplus mm. Det finns om man tittar efter! :)

2011-08-06 @ 18:24:13
URL: http://kläderförstorakvinnor.se
Postat av: elle

Lisa tack snälla!, för att du vill dela med dig av tips vart det går och hitta fina kläder för de som är lite "kurviga" Jag ska in och kika vad sidan har att erbjuda.

2011-08-07 @ 11:20:11
URL: http://elleohlsson.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja det är bra tips att framhäva midjan om man är kurvig! Jag brukar använda midjebälte. Tycker dock att det är tråkigt att man har fått det till kruvig = stor. Istället tycker jag att klädkedjorna kan producera faktiska kurviga kläder för oss som ser ut som 8.

2012-02-20 @ 16:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0