En gnutta sommar igen

En gnutta av sommar värmen fick vi njuta av igår sen vaknar man till spöregn idag. Är det inte nu man brukar kalla det för typiskt April väder?

Gammalt och nött
Heter en affär som ligger på Köpmangatan här i Eskilstuna.
Jag och syrran kilade in där igår eftermiddag för att se om det fanns något till uterummet.
Där fick jag syn på det här gamla fönstret och jag föll pladask för det.


Problemet nu var ju om Patrik skulle tycka om det lika mycket som jag gjorde.
Jag börjar ringa som en tok till hans mobil tyvärr så satt han i möte och hade ingen chans att prata med mig som är helt lyrisk över mitt fynd.
Kvinnan i kassan kom då med ett förslag åt mig.
Den här kvinnan hade fått in 8 stycken olika fönster i förra veckan och fyra var redan sålda.

Jag fick låna hem fönstret för att prova om det skulle passa. Då kunde även Patrik se och säga vad han tyckte om fönstret.
Tusen tack för den otroligt proffsiga servicen.





Idag ska jag åka och lämna tillbaka fönstret för det passade inte. Vi behöver ett större fönster.
Platsen kommer att bli på väggen vid soffhörnan.
Jakten fortsätter nu efter det perfekta föntret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0