Kolhydrater = bra

Det är viktigt att träna och att vara den bästa versionen av dig själv, men känn aldrig att du behöver vara den smalaste tjejen i rummet för att vara den snyggaste.
Var självsäker och du kommer att lysa.
(Det är min syn på träning och kroppsideal).

Jag läste en artikel om att kolhydrater är "tillbaka", där forskare har sagt att kolhydrater faktiskt kan hjälpa dig att gå ner i vikt.
Saker som sötpotatis, fullkornspasta, bönor, linser, kronärtskocka och quinoa, är saker där resisten finns i produkten.
Resistens är en slags stärkelse vars sockermolekyler är extra tättpackade och därför bryts ner av kroppen i en långsammare takt.
Resistent stärkelse innehåller framför allt mycket fiber som ger en ökad mättande under en längre tid.

Så sallader som i alla tider har ansets vara så nytttigt, kanske inte är det bästa valet alla gånger.
Då sallader inte brukar innehålla så mycket kolhydrater kommer blodsockret snabbt att sjunka efter att du har ätit.
Det klassiska blir ju att man går och är hungrig någon timme innan man faller dit och börjar att små äta.

Det finns ännu en dålig effekt av att skippa kolhydrater och det är att du visserligen går ner i vikt SNABBT utan kolhydrater, men det är främst vatten du blir av med, sedan muskler och sedan fett.
Jag tror på att om man äter en kost som består av långsamma kolhydrater samtidigt som du tränar kommer du istället att tappa kroppsfett i första hand, samtidigt som du bevarar din muskelmassa.




Träningslinet har jag köpt på Stadium och kostade endast 99kr
Det kommer jag kör med ikväll på attacken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0