Helgen

Godmorgon allihopa, hoppas eran morgon har börjat bra. Själv så blev jag tvungen att vakna till på vägen upp till barnens rum och lösa en konflikt. Nu är jag vaken men inte allt för pigg och glad. jag hoppas att det snart ska gå över så det kan blir en trevlig Söndag idag.
Tänkte börja med att berätta lite om i fredags kväll, då var jag och Patrik och käkade middag på Papas Tapas. 


Jag älskar verkligen deras mat och deras roliga sätt att möta sina gäster på. Jag försökte ta kort på den mat jag åt, såg sedan att korten inte blev allt för bra men hoppas ändå att ni kan se hur brutalt goda tigerräkorna var och de oxfilespätt som jag tog till varmrätt sen.


Räkorna slank ner på två röda, sen fick jag nästan i mig hela varmrätten.
Det blev två cider till maten. Tanken var att vi skulle gå vidare till Grappa sen men vi blev alldeles för mätta och jag kände mig som en ballong och var inte så sugen på att gå in på Grappa för att sedan vara tvungen att ta ett glas vin eller en cider då jag inte ville stoppa något mer i munnen på ett bra tag.
Vi bestämde oss för att ta bussen hem och umgås med mamma, pappa och Felicia istället.

Igår (Lördag) klickade jag hem ett jätte snyggt plagg från H&M men inte genom att göra det på deras hemsida som jag hade tänkt göra. Jag visste inte att man var tvungen att handlade för minst 199kr, eller mer.
Det jag skulle köpa kostade bara 69kr. Jag tycker det är helknasigt att man måste handla för ett visst belopp eller mer. 
Så jag ringer till kundtjänst. Jag fick prata med en super gullig och trevligt tjej. Min tanke var att hon kanske kunde ta beställningen istället så jag slapp handla något mer.
Tjejen berättade för mig att deras system funkar så att minimum beloppet är på 199kr.
Då sa jag till henne men om jag bara vill ha den här kavajen då, då ska jag alltså inte kunna köpa den?
Hon sa då till mig att hon kunde göra ett undantag den här gången så jag fick köpa bara den!
Tusen tack till henne!
Lördagen fortsatte sedan med en mysig fika med Sara på stan och ett hårt träningspass därefter.
Farmor var sedan hemma hos oss hela kvällen igår och jag bjöd henne på mitt favorit vin. Det blev en lugn kväll med mycket godis framför Tvn. 

Söndag: Idag ska vi se på handbollen tillsammans med pappa och syrran.  



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0