Träning

Jag har fått flera kommentarer (lägger inte upp så mycket på sidan) och har haft flera samtal med folk som tränar eller ska/ vill börja träna vilket jag tycker är väldigt roligt, mer av det!
Om jag hade sadlat om så hade jag nog gärna blivit något  i stil med en träningscoach eller och livs och hälsocoach.
Nu ska jag bli lärare så det är väl så långt ifrån det man kan komma.
Jag har alltid tyckt om att träna och det har varit en naturlig del i min vardag i flera år.
Men som säkert många andra så hittar man andra intressen på högstadiet och inte minst på gymnasiet. Det gjorde iallafall jag, några förhållanden här och där och ett flertal ute kvällar tillsammans med tjejerna gjorde att träningen inte blev prio ett direkt.
Jag gick upp en heldel i vikt av allt onödigt som jag stoppade i mig och den största boven var nog alkoholen som jag drack. 
Jag är inte lång 161 och vägde ca 65 kilo idag väger jag 53 kilo och mår mycket bättre.
Mitt mer hälsosammare liv startade i samma veva som vi flyttade in i våran dåvarande lght och allt festande bytes ut mot parmiddagar istället. Jag gjorde ett ryck strax innan vi skulle åka till Kroatien -07 då började jag träna lite igen.
Men det som fick mig att vilja förändra och vilja träna regelbundet kom efter jag fick Felicia. Efter 9 månader i mammakläder och 13 kilo större kom vi in till förlossningen då vägde jag 73 kilo. 
När Felicia var 4 månader och flertal av mina graviditets kilon var ett minne blått började jag träna igen. Bort med alla extra kilon och här är jag idag piggare, friskare och mer bekväm i min egen kropp.

Man behöver inte göra som jag gör och tränar på bestämda tider och på bestämda pass det går lika bra att ta en joggingrunda eller köra ett hemma träningspass, sit ups, armhävningar, djupa knäböj biceps, plankan etc allt detta gör jag på mina träningspass men jag skulle lika gärna kunna utföra dom hemma. 

Några viktiga saker som ni säkert redan vet, men jag tänker skriva dom ändå det är att alltid värma upp för att det minskar risken att drabbas av en smärtsam sträckning. Uppvärmning gör även att din hormonproduktion ökar vilket leder till att fler kolhydrater och fettsyror förbränns. Dick vatten. Att dricka vatten medans du tränar är verkligen viktigt. När vi svättas förlorar kroppen vätska som den behöver. Dessutom rubbar man balansen i kroppen och din träning går förlorad.  Drick mycket innan träningen, lite medans du tränar och mycket vatten efter träningen. Sist men ändå så viktigt är ju stretcha dels för att mjölksyran försvinner fortare om du strechar.
Just det, det viktigaste enligt mig är att man ser till och ha ätit bra innan och efter träningen!. Jag vet att det är många som överskattar det där med mellanmål, det är ju bara sånt som barnen äter på dagis,fel, fel mellis ä jätte viktigt för kroppen. Man slipper bli vrålhungrig mellan måltiderna och man proppar inte i sig. Man äter sunt.

Nu är det helg och jag ska snart dyka ner i godisskålen.
Hoppas att jag kan inspirera andra till att vilja träna och få det till en del i vardagen.

Den här veckans träning:
Body pump Måndag
Body Attack Tisdag
Onsdag Ledig
Torsdag Body attack
Fredag ledig
Lördag body attack
Söndag Core

Veckorna ser inte ALLTID UT SÅ HÄR! I de flesta fall så tränar jag bara 2-3 gånger i veckan
3 utav dessa träningspass är efter min dotter har gått och lagt sig, så jag går inte miste om att spendera tid med min dotter!.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0