Man blir mörkrädd

Jag står i en utav Bik Boks alla provrum och provar ett par brutalt snygga byxor, ni ska få se dom senare =).
Medans jag håller på att prova dom står fem tjejer utanför mitt provrum och har djupa diskussioner.
Det heta ämnet handlade om att de aldrig kunde tänka sig att bli tjocka.
Då kan man frågar sig vad är deras deffinition av att vara tjock?. Vart går deras gräns för om man är tjock eller smal, går gränsen efter ett visst antal kilon på vågen eller går gränsen då man behöver gå från storlek S till storlek M?.
Deras diskussioner lät såhär:
"Jag skulle aldrig kunna bli tjock, nej det skulle jag aldrig tillåta mig själv att bli"
"Hellre så äter jag inte på flera dar, bara jag inte blir tjock"
Att höra på hur några pratar om vikt som om det vore livsavgörande får iallafall mig att bli mörkrädd.
Jag kan tänka mig att tjejerna vad ca 18år för dom kunde gå på krogen enligt samtalet.
Vem har den perfekta kroppen?
är det kändisarna som är retuscherade på omslagen av Solo, Vecko revyn etc som dom ser upp till?
eller är det program som Top Modell där storlek 34 är en storlek som de kräver att man ska ha?.
Jag blir rädd att höra att de här stackars flickorna inte har kommit längre i livet än så, då de lagt upp hela sin tillvaro kring att försöka se perfekta ut. 

hiss eller diss på franshalsband?


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0