Jag är en gammal simmare vad är du?

När jag var en 6 år så började jag att simma i en Eskilstuna klubb som heter Ess (Eskilstuna Sim Sällskap).
Jag har alltid älskat vatten så det var ett naturligt val tyckte jag och min mamma som satte mig i simskola.
Tack för de mamma =).
Först så var det mest vattenvana och lek och plask som det hette då, det gör det säkert idag me.
Utan att låta skrytig så blev jag riktigt duktig på att simma.
Från att gå från helgträningar till att träna 5-6 dagar i veckan plus tävlingar på helgerna gjorde att jag fick bra kondition och kunde prestera bra under flera år.
Ett år valde klubben ut mig till årets bästa simmare (bästa prestation under ett år).



Medans jag simmade så blev jag även tränare åt yngre barn.
Jag minns en sommar då var jag simtränare i Parken badet tillsammans med en gammal simmarkompis som heter Minna. 
Den sommaren såg ut så här:
I 4 veckors tid så cyklade jag 7 kilometer till Parken badet (vid 08.00) tränade 4-5 grupper där efter cyklade jag ca 7 kilometer hem igen med Backstreet boys nya platta dunkandes i öronen.
Jag var hemma i några timmar, sen var det bara att hoppa upp på cykeln igen för att cykla 7 kilometer tillbaka till Parken badet för att själv träna i 1 ½ timme och där efter cyklada hem 7 kilometer.
Så såg det ut varje dag i 4 veckor. Jag minns dom veckorna som väldigt roliga och Backstreet boys plattan kunde jag utantill sen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0