Fina skäl till att styrketräna

Jag har precis börjat köra Body Pump.
Varför jag inte har gjort det tidigare beror mycket på att det inte har funnits någon tid, och att Body Attacken och Body Pumpen har legat efter varandra och jag vill inte köra två pass på rad.
En annan orsak är väl att jag inte har något större intresse för styrketräning.
Men köra ett Body pump pass i grupp känns mer rätt än att gå till ett gym och stå vid olika maskiner.
Possitiva saker med att jag har börjat styrketräna lite är att efterförbränningen varar i upp till 48 timmar.
Jag har aldrig velat bygga muskler kanske är det min rädslan för att få massiva muskler som gjort att jag känner så. Men bulliga muskler kräver år av hård träning så den nojan efter att få bulliga muskler kan jag släppa.
Nu ser jag bara de possitiva sakerna med att styrketräna. Genom att styrketräna får du bättre hållning man får ett starkare skelett samt minskar risk för benskörhet. Dessutom klarar du din vardag lättare om din rygg, din mage och dina axlar är vältränade.


Med det vill jag avsluta med att säga oroa dig inte för att få biffiga muskler direkt, de är svåra att bygga upp.
   


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sant!!!

2011-01-26 @ 09:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0