En jätte mysig dag vid spisen

Vi ska få kvällsgäster, så mamma, eller någon annan i familjen Ohlsson, om du/ ni läser det här idag så sluta läsa nu!

Vi har spenderat större delen av dagen i köket och kommer göra så ett tag till.
Till lunch gjorde jag Fitnessvåfflor/ Lågt GI

Recept för 4 våfflor
35 gram smör
1 dl siktat dinkelmjöl
1/3 dl havrekli
0,5 dl linfrön
1 krm salt
1 krm bakpulver
1,5 dl mjölk
1 ägg
Servera med keso och färska blåbär eller hallon.

 Jag gjorde *2
Dom smakade bättre än vanliga (pulver) våfflor, men vem hade trott annat.

Medans jag gjorde våfflorna så ställde sig min älskade sambo sig vid köksbänken och började baka:












Vi har ej smakat på brödet än, men det luktar gudomligt gott här hemma nu =)

Nu håller vi på med att förbereda förrätten och varmrätten till ikväll.

Till förrätt kommer vi att bjuda på:


Antal portioner: 4
Ingredienser

400 400 g tunt skivad parmaskinka
1 1 dl kesella
1/2 1/2 dl crème fraiche
1 1 bit pepparrot, liten
salt och vitpeppar
säsongens sallad

Gör så här:
1. Skala pepparroten och riv den.

2. Blanda pepparrot, kesella och crème fraiche. Krydda med salt och nymalen peppar. Blanda till en slät massa.

3. Lägg upp de sköljda sallatsbladen, skinkan och pepparrotsosten vackert på tallrikar.

Varmrätten kommer bestå av:
Ytterfläskfile gjort på vårat egna italienska recept till det severas hasselbacks potatis och sallad.

Fortsatt trevlig Lördag, ( om nu den har varit trevlig från början) annars hoppas jag att den blir det =).


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mmmmm vad gott!!! Annica

2011-01-16 @ 10:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0