Världen är bra grym ibland

Hjälp vad är det här
Jag älskar mode och kläder. Att se bilder där någon bär upp en söt klänning, eller ett par schyssta jeans tycker jag är roligt att se.
Men det här gör iallafall mig rädd, titta så smala dom är!



och det här ser vissa flickor upp till och vill se ut som.
Snälla, snälla ni måste tänk om
ni måste ta hand om er själva.

Att ha en "fin" kropp handlar ju om att vara hälsosam. Jag vill ha en stark kropp, en kropp som mår bra. Jag vill inte stirra mig blind på vågen många tror att det är siffrorna på vågen som avgör om man är tillräckligt smal eller inte.
Vi har en våg hemma men den står inne i bastun!
Siffrorna spelar ingenroll det handlar om att trivas med sin kropp.
Det finns alldeles för många som misshadlar sina kroppar.
Jag både känner och vet folk som tyvärr inte har en sån bra syn på mat.
Det är jobbigt att behöva se hur så många plågar sina kroppar.
Dessa olika bantningspiller och dieter som finns att köpa överallt gå förbi dom hyllorna och tänk kolhydrater, protetin, och nyttiga fetter istället.
Att leva på sallad och tomater det funkar inte i längden.
Ut och rör på dig, spring, cykla, gympa, simma, hitta en träningsform som passar dig.
Släng vågen och ta hand om din kropp. En snygg kropp är en hälsosam kropp smal som kurvig.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0