Hej

Vilken fruktansvärd morgon det blev idag.
Det värsta är när man behöver stressa på morgonen, vilket jag gör nästan varje morgon. 
Tidsoptimist???, eller så är jag bara en mamma som inte har förstått att en 3 åring kan / vill göra ALLTING själv och det är ju jätte bra, men om hon ska få göra allting själv på morgonen, borsta tänder, välja kläder, få på kläderna, bresmörgåsen etc så måste vi stiga upp mycket tidigare.
I morse var det dock inte det här som gjorde att det blev stressigt. 
Jag missade helt att vi skulle vara i Västerås idag och ha drama.
Klockan 08.00 ringer Frida till mig och frågar varför jag inte sitter på bussen.
I det ögonblicket trodde jag att jag drömde, hur kunde jag missa det.
Där står jag i bara nattline och har precis klivit upp ur sängen. 
Det blev en rätt slarvig sminkning håret i en toffs och jeans och en skjorta frukosten stodd jag upp och käkade samtidigt som jag letade reda på alla böcker, pennor, block och plånbok etc som skulle med till skolan.
Stackars Felicia som fick lov att käka sin frukost i bilen.

Klockan 09.15 började våran lektion och jag var i klassrummet kl 09.30. 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0