Söndag

Hej.
Imorse vaknade jag med känslan av att jag kanske inte kommer att klara mig ifrån bacillerna som herjar på dagis just nu. Jag har lite ont i halsen, inte mycket men lite.
Om jag inte tänker på det, får jag mindre ont i halsen då?....
Har varken tid eller lust att bli förkyld nu.
Det finns ingen tid till de.
Min VFU praktik börjar imorgon,  jag ska vara på Flöjtvägen i 2 veckor.
Samtidigt som jag ska skriva på våran Ten 1 den ska baseras på praktiken vi ska göra.
Det vi ska göra är att intervjua någon (läraren) hela tentan ska handla om leken i lärandet.
Sen ska jag föra en dubbellogg där jag ska observera verksamheten, hur dom jobbar, vilka metoder de arbetar utifrån etc.
Under mina 2 veckor så ska jag hålla någon slags aktivitet med barnen oxå. Som jag ska föra en trippellogg på.
En kort förklaring på det är att jag ska skriva hur jag kom på min aktivitet. Jag ska sen berätta exakt vad som hände under aktiviteten, om den gick att utföra så som jag hade tänkt mig, om det hände något under aktiviteten som gjorde att jag fick ändra på något eller bryta aktiviteten, vad tyckte barnen, tyckte dom om det det, vad lärde dom sig etc. Jag ska helt enkelt skriva en reflektions text!.

(Jag tillsammans med min goa kursare Frida)

Vad har denna dag att erbjuda oss?
Klockan 15.00 ska ska jag vara på jobbet.
Jobbar ett kort pass mellan 15-19.00 ikväll.
Ska skriva några rader till min VFU plats om mig själv, som föräldrarna kan läsa när dom kommer och hämtar eller lämnar sina barn.
Är lite sugen på att hinna med en fika på Tuna Park idag.
Vi får se, ska iallafall börja med att byta om, sitter fortfarande i pyjamasen

Tack för responsen
Men FLER skulle vara bra=).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0