Västerås

Idag har jag och Felicia varit i västerås och hälsat på Anna.
Som alltid så var det jätte kul att träffa henne.

Självklart så åkte jag fel, jag åkte alldeles för lååångt in i V-ås på vägen dit, men efter några samtal och en fortsatt vägbeskrivning på telefonen så kom vi iallafall fram.
Anna fick en liten present och ett kort av oss när vi kom upp till lghten.
Vi kikade runt i lägenheten och Anna visade en minst sakt gräslig tapet.
Planen är att dom skall byta ut den så fort de får chansen.
Vad är det hyresvärden alltid bruka säga när man flyttar in i fastigheter?,
jo att man absolut inte får tapetsera om i några extrema färger eller mönster.
Vad underligt att i Anna och Daniels fall så fick de som bodde där innan dom, tapetsera hela sovrummet i en ljusblå färg med stjärnor på hela tapeten.
Det anser jag inte vara så neutralt precis.

 Anna bjöd på lite fika och de blev en heldel prat om deras förlovning.



Anna och Daniel har 2 katter som Felicia av någon konsdig anledning var livrädd för.
Det slutade med att de stackars katterna fick vara ute på balkongen medans vi var där.



Sedan tog vi bilen bort till Hälla köpcentrum 
där käkade vi
jag tog lassange med sallad och Felicia käkade 3 stora pannkakor med sylt.
För Annas del blev det kycklingfile med potatisgratäng.

Det fanns inte allt för många affärer där så vi bestämde oss för att ta en liten sväng inne på Ikea oxå. 
Där var det tjockt med folk
alla är ju lediga
starkt av de kvinnor som kunde lura med sig sina män dit en dag som denna.
Jag hade aldrig klarat det kan jag lova er.
För min del så gör det inte så mycket om det är mycket folk.
Det är ändå alltid lika roligt att vara på Ikea.
Men jag har aldrig handlat så lite som jag gjorde den här gången
Det blev bara en ny lampa då våran i hallen gick sönder för några veckor sedan.
Men jag tror att Anna slog rekordet för hon handlade för hela:
 
En toalettborste
och 2 nya köksglas

Ooo här ser ni den fina förlovningsringen.

Tack så mycket Anna för att vi fick komma och hälsa på dig.
Nästa gång kan det bli så att jag kommer själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0