Sommartider hej hej sommartider....

Va jobbigt det är för kroppen att ställa om sig till sommartid, tycker inte ni de?
Det har bara gott två nätter och jag är helt slut när jag vaknar och känner mig som en räka på eftermiddan.
Imorse vaknade jag och Felicia klockan 07.00 det är enligt min kropp= 06.00 vi går såklart upp.
Det är sånna här tillfällen som jag önskar att jag var en kaffe människa och med hjälp av den där koppen kaffe kunna vakna till liv.
Istället fick jag med mina spagetti armar ställa mig och platta håret, mellan varje drag jag gjorde genom håret jäspade jag säker en 3-4 gånger Felicia hon var hur pigg och glad som helst hon. Konsdigt nog så verkar hennes kropp inte känna av att vi nu förlorar en timmes sömn varje natt.
Med lite frukost i magen så vaknar även jag till och kunde åker till skolan med ett leeende på läpparna.
Vid tio rasten brukar jag alltid käka en frukt, men idag hade Frida och Linn bakat så istället blev det en choklad boll och en bulle ibland måste man få synda.
Vi slutade rätt skapligt idag så min tanke var att åka till växtriket och köpa lite nya blommor till krukan som vi har utanför ytterdörren.
Jag hämtar felicia från dagis och vi åker sen och hämtar Patrik på jobbet.
Patrik var inställd på att följa med till växtriket för att köpa nya vår blommor men jag sa till honom att det går bara inte för jag höll bokstavligen på att somna.
Gullig som han är så säger han åt mig att gå upp och vila en stund innan kvällsmaten.
Jag somnade som en stock och vaknade efter 45 minuter och var skapligt pigg igen.
Nu är klockan snart halv tio och det är dax för mig att gå och borsta tänderna annars kommer morgondagen bli precis som idag och det funkar bara inte.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0