Jiippieee

 

Bara för några dagar sen sa jag till min morfar att jag skulle vilja att Fångarna på Fortet startar igen och så idag läser jag:
Fångarna på fortet är tillbaka.



Gladaste nyhet på länge - i höst är Fångarna på Fortet tillbaka. Sju nycklar ska fångas in, Fader Forah ska ställa sådana där lagom kluriga gåtor som får ens hjärnceller att vakna till liv igen och Gunde Svan ska skicka in en efter en i sådana där klaustrofobiska små celler medan han småleende säger "nära skjuter ingen hare" och andra härliga visdomsord. Jag minns fortfarande när han skickade in sin stackars fru i spindelgrottan och stod utanför och hånlog när hon för var sekund som gick drabbades av mer panik. Här har vi riktig fredagsunderhållning. Här har ni min uppväxt. Jag kan inte förstå hur ni som var för små för att se det här överlevde era familjefredagar.När hösten kommer ger TV 4 er chansen att se det här sjukt roliga programmet missa för guds skull inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0