Ge mig styrka!

Imorgon bitti klockan 08.10 snälla snälla ni som är vakna och har varit här inne på min blogg och kikat snälla, snälla tänk på mig då för då sitter jag inne på tvärvetenskapstentan i C-salarna på högskolan.
Asså jag är jätte nervös att jag inte ska få ner nånting på pappret som kommer läggas fram framför mig av någon gammal tant som ska sitta inne i rummet och "vakta" över oss så vi inte fuskar.
Jag tror inte att jag har berättat för er vad det är för slags tenta som jag ska skriva imorrn
så här är det:
Vi kommer att få ett slags tema tex tema "frukt" där vi sedan ska lägga upp en undervisning utifrån de temat. Där språk, matematiskt tänkande, teknik och naturkunskap ska främja undervisningen och då ska även vissa utvecklingspedagogiska begrepp lyftas fram som tex utifrån barns perspektiv, eller barns variation utifrån ett fenomen sånna olika begrepp ska genomsyra hela tentan. Vi har Max 10 sidor att skriva och vi får 5 timmar på oss att göra det på.
Så hur tycker ni att det låter?, om det finns någon som skulle vilja ersätta min plats så är det helt okej för mig.
Jag vaknade flera gånger inatt att jag hade mardrömmar om den här tentan. Man kan ju undrar hur lätt det kommer gå att somna ikväll då :(.

Det bästa skulle nu vara om jag kunde hitta på något roligt så slapp jag tänka på skiten, eller om jag kunde vara så stark att gå ner till köksbordet och sätta mig några timmar till med alla dessa böcker och begrepp.






Kommentarer
Postat av: P

Du är jätteduktig vännen :) det kommer att gå bra!!

2010-03-17 @ 13:50:52
Postat av: Camilla

Lycka till! Tänker på dig!

2010-03-18 @ 09:02:47
URL: http://cferetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0