Elles Söndags eftermidda

Mamma kom över klockan 13.00 för att sitta barnvakt åt felicia, så jag och Patrik kunde få lite tid för oss själva.
Igår var jag och köpt Guif biljetter på Ica Maxi så klockan 16.10 befann vi oss i sporthallen tillsammans med 1900 andra Eskilstuna bor.
 
Guif - IFK Skövde 35 - 29 (15-13)

Det bar hela vägen hem för Guif som med lätthet vann över Skövde. Mathias Tholin gjorde hela tio mål och blev där med bäste man på plan.


Guif hade 5 måls ledning nästan hela matchen och stämningen var på topp, men mitt i halvlek så gjorde niometersspelaren illa axeln och blev tvungen att gå av planen. Vi trodde nästan inte att han skulle kunna spela mer då smällen såg riktigt otäck ut men efter ett tag var han på plan igen han är en av Guif absolut bästa spelare så en halvlek utan honom hade blivit tufft för Guif.
Nästa hemma match blir den 5/4 klockan 16.10 och självklart ska vi gå på den me.
Tydligen så hade vi varit med på Tv några gånger under matchen

Innan vi åkte till sporthallen åkte vi till Tuna Park för att köpa skorna och tröjan på Stadium som Patrik ville ha och så tog vi en fika där me.

Felicia och mamma hade tagit en promenad hem till mamma så vi åkte dit efter matchen och blev bjudna på kvällsmat Oxfile och potatisgratäng lite annat än o käka taco resterna från igår.

Imorrn ska jag och mina klasskompisar åka och intervjua några barn och lärare på en skola. Det är till för vårat temar arbeter vi håller på med som handlar om Genus perspektiv i skolan.



 


Kommentarer
Postat av: Carro

Oj, lät som finfin söndagsmat det! :D Gott!

2010-03-28 @ 20:49:07
URL: http://trettiopluslitetill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0