Har agerat lärare

Idag har jag varit på Skogstorpskolan och agerat lärare i en 1-2a.
Barnen var jätte goa och jätte duktiga.
Den tiden som vi var där hade dom Svenska och barnen arbetade individuellt med olika uppgifter. Vissa höll på med en bok som hette Pilen medans andra övade på skrivsstil i en bokstavsbok. Vi gick runt och hjälpte barnen och dom fick berätta för oss vad de höll på med och visade stolt upp sina arbeten för oss. Under arbetets gång så ställde vi lite frågor till barnen som de gärna ville svara på. Det är så härligt att få lyssna på  pojkars och flickors oliks tankar om olika fenomen.

När vi var klara och barnen skulle gå på lunch så tackade vi för oss och åkte hem till mig där vi sammanställde de frågor vi hade fått svar på och diskuterade med varandra vad vi hade sätt och hört i de olika klasserna.
Tokigt nog så hände en lite olycka och en av lamperna som vi har i hallen gick sönder. Det är bara materiela saker och Ikea ligger inte allt för långt borta heller.

FADO Pendellampa

Idag är första dan som jag tog cykeln till dagis på mycket, mycket länge. Felicia blev super glad då hon såg cykelhjälmen och ville genast åka hem.

Om bara några timmar börjar träningen så nu är det dax för mig att äta lite mellis resten av familjen får käka kvällsmat som vanligt vid halv 6.

 
  


Kommentarer
Postat av: Carro

Den lampan har vi också i hallen ja, delen mot köket. =)

Kul att vara ute i skolan! Kram

2010-03-29 @ 21:57:10
URL: http://trettiopluslitetill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0