Någon timme

Om jag säger NÅGON TIMME, hur länge menar jag då, ungefär?

Idag när vi var i Sundbyholm så bestämde vi att vi bara skulle vara där i NÅGON TIMME.
För mig är det CA 2 TIMMAR
Men för Patrik är det 1 timme och tio minuter. (Så sa han)
Där satt vi på varsin solstol på stranden i Sundbyholm och diskuterade hur lång tid är egentligen NÅGON TIMME?
Jag anser att om man menar under 2 timmar så säger man vi är borta i 1 timme
Säger man där imot någon timme
så är det för mig ca 2 timmar
annars säger man några timmar som för mig betyder fler än 2 timmar. 

Hur lät det där?

Vi var iallfall kvar ute i Sundbyholm i 2 ½ timme.










Ooops mamma doppade visst för djupt




Idag doppade jag mig 3 gånger =)
Det tar sig minsann



Vi avslutade med varsinn glass vid hamnen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0