Min dag

Det är sjukt mycket snö ute så i Söndags blev vi tvungna att dokumentera lite


För att inte altantaket ska braka sönder så blev Patrik tvungen att få bort så mycket snö som möjligt därifrån så gott det gick.



Medans Pappa höll på med det så hittade Felicia ett gäng tandpetare på matbordet
dom roade hon sig sedan med en bra stund








Idag Tisdag

Idag har vi varit i västerås hela dan på en föreläsning om
barns pedagogiska utveckling. Tjejen som hade föreläsningen var jätte bra så det blev en mycket givande lektion som kommer att hjälpa mig på tentan sen den 18 Mars.
På eftermiddan sen satt vi i våra basgrupper och förberedde ett tema för de intervjuer som vi imorrn ska göra på barnen i våra respektive partnerskolor. 
Vårat tema blev SNÖ =) 

Efter en 40 minuters bussresa hem som oftast är den roligaste stunden på hela dan med basgruppen för då skrattar och fular vi oss igenom hela resan.

När man inte är hemma förren runt 5 tiden så finns det inte så mycket annat att göra än och ställa sig vid spisen och laga kvällsmat =(.
Idag fick det bli kasslergratäng.
Man strimlar kasslern i bitar, bryner den tillsammans med annanasskivor, lök, peppar och basilikakrydda. Häll det sedan i en form och tillsätt den färdigkokade pastan över och blanda med en cream fresh med fetaost och soltorkade tomater plus en burk passerade tomater. Uppe på de sen så har man lite riven ost. In med formen i ugnen tills osten har smällt sen är det klart.

Efter kvällsmaten åkte jag, syrran och Felicia till tuna park för att köpa lite skolmaterial till mig. Sen så "råkade" jag se en väst på H&M som jag bara inte kunde motstå att köpa den kostade bara 149 kr så det var ju inte så farligt.





Jag är mycket nöjd med mitt köp, den där västen kommer jag kunna ha till så många olika tröjor. Vilket gör att dom plaggen kommer se ut som helt nya plagg med hjälp utav att jag har västen till. =)

Nu ska jag sätta mig i soffan och umgås lite med Patrik innan det är dax att gå och lägga sig
Imorrn blir det att plugga HELA DAN


Kommentarer
Postat av: Carro

Ja, bra mycket snö nu, tungt för taken kan jag tänka mig.. ;) Den där kasslergratängen lät verkligen god så den ska jag nog ta och prova!

2010-02-23 @ 23:09:51
Postat av: elle

De tycker jag att du ska göra, blev riktigt gott. bra kvällsmat.

kram

2010-02-24 @ 11:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0