Om jag bara hade fått fikat

Om jag bara hade haft någon att fika med nu på eftermiddan så hade jag haft en bra anledning att inte fortsätta läsa i Små barns matematik just nu. Synd för mig!!!
Tanken är att jag ska läsa ut en bok på 190 sidor tills på fredag eftermiddag, för på Måndag börjar en ny ämnesvecka.
Det är bara att bita i det sura äpplet och fortsätta.

Igår hade jag ett mycket bra möte på UKK nu håller jag bara tummarna för ett bra resultat.
Jag brukar inte ha sånt flyt när det gället saker och ting, men peppar peppar så har det visat sig vid ett flertal tillfällen nu att turen har varit på min sida, så jag hoppas verkligen att det här mötet ger ett bra resultat.

Idag är det lill lördag, vilket betyder Onsdag och träning.
För ca 7-8 år sen så var onsdagar = FEST.
Hur orkade man hålla på att festa onsdag, fredag och lördag i flera år, under hela gymnasiet och lite längre ändå. Tack gode gud att den tiden är förbi.
Någon som snart är inne i svängen är min lilla syster som fyller 18 år om 9 dagar.
Hon och hennes 2 kompisar har fått tillåtelse att ha fest hemma hos mamma och pappa, ca 40 personer blir det.
Jag fattar inte hur mamma och pappa har kunnat gå med på det här.
Fast jag vet ju att Elisabeth alltid kommer att vara den "lilla" flickan, som får allt och lite till.
Säger inte att hon är en bortskämd snorunge för de var isåfall jag me.
Nej de är väll så att mamma och pappa bara vill vara snälla.


Det här kallar jag kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0