Har man för få vänner?

Förr hade man en bästis, som det hette/ heter fortfarande kan jag tänka mig.
Då var man med sin bästis varje dag efter skolan. Så var det i mitt fall. Hon hette Johanna och vi var bästisar från låg till mellan och sen hela högstadiet.
Idag har vi ingen kontakt över huvudtaget.
Vi tappade kontaken under gymnasiet. Vi fick olika intressen och träffade  nya vänner helt enkelt.

Under flera år sen så hette mina nya bästisar Maria och Therese.
Det var vi som tog körkorten tillsammans, gick ut på krogen tillsammans åkte utomlands tillsammans (Ayia Napa), gick på skolbalen och tog studenten tillsammans. 
Efter så många härliga år hände lite tråkigheter och det slutade med att jag inte har någon kontakt med någon utav dom.

Idag har jag ingen bästis, men många underbara vännen där imot.
Fast just idag känns det inte riktigt så.
Skulle vilja hinna med en fika idag och babble någon timme. Jag vet att sen dröjer det flera dagar innan jag får chansen igen att hitta på något.
Tyvärr verkar det som att ALLA är upptagna idag, så jävla typiskt.=(
Kan sätta pengar på att dom dagar som jag jobbar nu då kommer det komma sms att någon är sugen på en fika.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0