Vissa saker går bara inte att glömma

I veckan pratade vi i basgruppen om gamla filmer, Cd skivor ,idoler
jag blev då såklart tvungen att berätta för dom att jag för 10-15 år sen var (Eskilstunas) största BSB fan.
Om jag ska vara riktigt ärlig så var jag riktigt tokig i dom.
Nu är det inte det jag vill berätta men 
det samtalet fick mig att tänka tillbaka på allt som man har varit med om tidigare, saker som man ALDRIG kommer att GLÖMMA.
Nu kommer jag självklart aldrig GLÖMMA de åren då jag var (Eskilstunas=) ) största BSB fan.
Kanske får ni höra mer om det en annangång.
Det jag nu vill dela med mig av är:

 NOVEMBER 2000 European Music Awards i Globen 
Det var en iskall Fredag morgon i November då tog jag och två kompisar tåget upp till STHLM (en utav de tjejerna heter Malin och vi umgås fortfarande)
vi kan fortfarande börja prata om den här helt galna helgen som vi tillbringade i STHLM tillsammans.

Hela Sthlm kryllade av kändisar under hela 2 veckor då European Music Awards skulle sändas från Globen.
Detta innebär också att stockholms alla hotell var överbokade sen låååång tid tillbaka.
Det var nog inte bara vi 3 tjejer som kunde nöja oss med precis vad som helst bara det fanns tak över huvudet.
När vi kom fram till T-Centralen mötte min vän Camilla upp oss, som oxå hade en biljett till konserten den kvällen.
Vi hade redan bokat tid på Make Up Store för smink och håruppsättning.
 Innan make Upen och party kläderna med skyhögaklackarna skulle på så åkte vi för att lämna alla väskor på de vandrarhem som vi hade bokat.

Med T-banan tar vi oss ut till vandrarhemmet som visar sig vara en båt
Vi skulle få tillbringa natten på en båt!
Ajja tänkte vi, skitsamma det är ju inte där vi ska tillbringa våran tid i STHLM heller.
Vi går till receptionen som ligger i ett hus intill båten
därinne möts vi av en mycket smal, töntig kille som står bakom en liten disk.
Ni kan kanske tänka er hur det kan sätt ut när 4 st tjejer kommer klampandes in med flera par väskor 10 centimeters klackar på skorna och är helt flippade.
Han ger oss våra nycklar till de "båt" rum som vi ska få tillbringa natten i.
Han förklarar lite snabbt vart någonstans rummet ligger och så frågar han oss om vi har sängkläder med oss, eller om vi ska köpa det av honom.
Vaaaa sa vi i kör,
sängkläder det var något som vi helt hade glömt bort att man skulle ta med sig själv.
Jävlar!.
Jahaa säger vi vad kostar dom?
Han säger då, om ni vill ha sänglakan så går det på 150kr st
eller om ni vill ha papperslakan så kostar dom bara 80kr styck.
Ni kan säkert redan gissa vad vi alla svara på den frågan.
Vi tar papperslakan.
Han fortsätter sedan med att förklara vilka regler som ska följas på denna båt,
man borstar sina tänder och kissar bakom den där dörren bla bla
Sen så låser vi portarna kl 02.00 på natten, men de öppnas igen kl 05.30 på morgonen
Några frågor?
Då säger en utav oss (mellan allt fnissande)
Vad då, avgår båten då eller? (kl 02.00 eller?....
Jag och Malin höll nu på att kissa på oss av asgarv
Killen bara tittade på oss surt och förklarade att så var iallafall fallet.
Vi tar oss ut från receptionen
drar våra tunga väskor över till båten och vi letar och letar efter de nummer på den dörr som vi ska bo i.
Som alla vet så är inte en båt så himla stor om man inte ska bo på Cinderella eller liknande.
Vi hittar iallafall aldrig vårat "rum"
så det blir att tralla ner till receptionen igen
Killen bakom disken blir inte överlycklig av att se oss precis,
men han frågar vad vårt problem är?
Vi förklarar att vi inte kan hitta vårat rum
Suck och lite stön
sen så följer han med oss

Det visar sig att vi ska bo i båtens allra minsta utrymme typ ett loft.
När vi ser det så bryter vi alla ut i skratt igen
Rummet (loftet) är så litet att man bara kan klättra upp en och en i taget
Storleken på rummet är inte större än att det får plats en våningssäng och en madrass bredvid sängen.
Väskorna fick vi ha vid våra fötter.
För att komma ut ur rummet så var en utav oss tvungna att backa ut först så det gick typ bara att vara 2 där inne samtidigt, sjukt liten.

Vi åkte sedan in till stan för att få en hel make Up på Make Up Store

Klockan 20.00 åkte vi till Globen, än så länge helt omedvetna om vilken otrolig upplevelse vi snart skulle få vara med om.

Några utav de artister som spelade den kvällen var:

Öppningsnumret bjöd U2 på



Madonna sjöng och delade ut priser
Här är hennes framträdande:
http://www.youtube.com/watch?v=n7phVxCW2zI

 

dxc__mh1691210.jpg
Jennifer Lopez Sjöng och delade ut pris
här är hennes framträdande:
http://www.youtube.com/watch?v=sJi4bcsSWHg

Mina gamla Idoler var självklart på plats i globen de sjöng och delade ut priser
 


Spice girls sjöng oxå med de kom upp på scenen utan Geri som bara dagarna innan hade hoppat av.
Men just då hette det att hon bara hade blivit sjuk
Deras framträdande:
http://www.youtube.com/watch?v=AaLJIv5ctuU

Fil:Spicegirlscologne.JPG

Green Day delade ut pris




Robbie Williams och Kylie Minogue sjöng duett
http://www.youtube.com/watch?v=ZyZ9xRnSWg4



Kyle Minogue

Fler artister fler klipp
http://www.youtube.com/watch?v=tOCJU2Kn21M

Konserten tror jag var slut vid 23.30 och vi möttes upp utanför
Det här är absolut det coolaste jag har varit med om.
Hoppas, hoppas att dom kommer att hålla den här galan fler gånger i Globen
räkna med att jag ska vara där då.

Malin vilken underbar helg det där var





Kommentarer
Postat av: Åsa

Kan du inte höra av dit till mig om kilklackarna är för små? Jag köper direkt, då behöver du inte betala för att lägga upp annonsen heller :)

2010-04-18 @ 23:06:01
URL: http://whazza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0