Vilket väder

Dom säger att det ska snöa minst 2 gånger i April innan våren är här på riktigt.
De snöade på Felicias födelsedag förra Fredan och så har de snöat idag det får jag till 2 gånger
imorrn är alltså våren här på riktigt.....

Jag, Frida och Peter gjorde ett besök på ÅrbySkolan idag.
Vi besökte en klass 6
nya skolan



Frågan vi ställde till eleverna var om de kunde berätta för oss vad för slags musikal eller teater dom skulle vilja sätta upp som en avslutnings musikal.
Det visade sig att det blev väldigt svårt för dom att våga berätta deras tankar och ideer för oss i helklass
så vi fick lov att dela in oss i 3 små grupper
så det inte skulle bli lika "pinsamt" eller jobbigt att säga vad man själv tyckte skulle vara en bra idé att göra en musikal om.

Den lilla gruppen tjejer som jag fick ta med mig till ett av skolans grupprum
visade sig inte vara de mest pratgladaste tjejer som jag har träffat på
efter ca 15 minuter hade vi i allafall kommit fram till att dom skulle vilja göra någon musikal som var rolig en komedi av något slag

När alla grupper kände sig klara så samlades vi upp i helklass igen och allas förslag skrevs upp på tavlan
om jag minns rätt så såg det ut såhär:
Wallander
Beck
Bert
Fame
Alice i Underlandet
Die Hard
Farsan
Johan Falk
Grease

Vi lämnade skolan med ett beslut som att Filmen Bert skulle få bli våran avslutnings musikal
i vårat tema arbete.

http://www.youtube.com/watch?v=JKZMrMbSK2c

Nu ska jag åka och träna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0