Långfredan hemma hos Farmor

Vi åkte till farmor vid 4 tiden igår.
Det doftade ljuvligt när vi kom dit, farmor stod vid spisen och lagade det sista till middan som sedan serverades vid 5 tiden.
En traditionel påskmiddag bjöds det på.
Jag tycker jätte mycket om sill, potatis skagenröra, lax och allt vad som finns på traditionela högtider men där i mellan klarar jag mig bra utan den sortens mat.
Vet inte om det är för att jag äter så otroligt mycket när jag väl äter det.

Efter middan var det dax för barnen att leta påskägg
Felicia blev alldeles till sig när hon såg att det var godis i sitt påskägg.
Så mycket godis som hon har ätit nu har hon aldrig tidigare ätit
tur att det bara är påsk 1 gång om året.







Vi andra satt i soffan och pratade medans ungarna käkade godis








Det blev inte så många kort tagna, synd jag glömmer nästan alltid att ta kort då jag borde ta en massa bilder.
Ska bättra mig.

Vi blev inte kvar så länge barnen var trötta och vi ville hem och kolla på Solsidan.

Ikväll blir det tyvärr en lugn påskafton för våran del
planerna tidigare var att fira påsk med Anna och hennes kille antingen hos dom i V-ås eller här hemma hos oss
men då vi inte fick tag i barnvakt åt Felicia så får det bli en annan kväll.

Glad Påsk på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0