Barnvakten

Idag får syster vara hemma med Felicia hon är fortfarande förskyld men hade kunnat varit på dagis idag.
Ibland är det svårt att avgöra hur morgondagen ska se ut, om man kan låta henne vara på dagis eller om man ska stanna hemma en dag till.
Jag brukar vilja vara hemma 1 dag extra för att verkligen försäkra mig om att hon är frisk och kry innan jag lämnar henne på dagis igen.
Det värsta som finns är ju att möta barn på dagis som fortfarnade är sjuka och borde ha fått stanna hemma en eller två dagar till från dagis.
Jag vet att man förlorar en massa pengar då man VB och det gör ett stort avtryck i plånboken när lönen kommer har man då inte möjlighet att fixa barnvakt ibland så förstår jag att det ibland kan det bli lite tokigt.
Men jag vill ändå försäkra mig om att Felicia är frisk och klara av en heldag på dagis.






 


Kommentarer
Postat av: Carro

Brukar också hålla Maja hemma en extra dag så hon är fit for fajt. =) Är hon bara lite snorig och kanske hostar lite brukar det gå bra dock.

Kramen

2010-04-08 @ 09:16:30
URL: http://trettiopluslitetill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0