Mina åsikter

Jippie min dotter vaknade strax efter klockan 7, hur ska hon orka vara vaken till strax före kl 13.00 på dagis, då dom ska sova.
Felicia sover på madrass på dagis. Första gången var igår =), det hade gott bra, Felicia hade först varit lite fundersam då hon skulle lägga sig och sova på dagis.
Duktig som hon var så när pappa kom för att hämta henne, la hon snällt ifrån sig nappen i blöjkorgen och vinkade hej då till Maria.
Vi har varit rätt hårda med att inte hon ska behöva nappen mer än när hon sover är sjuk, eller om hon skulle ramla och göra jätte illa sig.
Nappen för henne är något man har när det är dax att sova.
Nu kanske vissa kommer morra eller tycka jag är trög, men jag tycker det ser såå illa ut när barn springer runt med nappen tid och åtid, det är väll lättast för förälden att ge nappen om barnet skulle pipa etc. Varför väljer föräldrarna den lätta vägen när det kommer till napp och snuttefilt?. Hur kul är det att lyssna på någon som försöker prata då dom har en stor napp i munnen, det går ju inte.

Nej nu måste vi ner och äta frukost, jag återkommer i kväll=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0