Hur lätt som helst är det att göra av med tusenlappar

Idag är jag ledig från skolan men har ändå läst några stycken ur tal och samtal.
Idag på förmiddan fick jag beskedet att jag måste köpa nya glasögon och linser.
Jippie det var dom tusenlapparna det.

Nu när jag har börjat skolan har jag upptäckt att jag inte ser så bra med dom linserna jag har idag, heller inte med dom glasögon jag har hemma.
Nu bestämde jag mig för att ringa till Blic optik och få en tid för synundersökning, och det fanns en tid redan idag kl 11.30. =)
Likabra att får det överstökat på engång!.
Åkte ner och hade på känn att det besöket kunde sluta med en stor summa pengar att betala vid kassan.
Jag hade rätt, jag såg ingenting med dom linser jag har på mig idag.
Och nu är tydligen mitt öga väldigt irriterat och jag bör avstå från att ha linser på mig under en längre tid. Jippie, jag som inte passar i glassögon.
Jag fick i stortsätt order om att gå upp till butiken och välja ut 2 par nya glassögon och byta ut den styrkan på linserna jag har idag.
Det var bara att säga Ja visst det ska jag göra med detsamma.
Hinner bara ut ur affären så ringer jag till Patrik och berättar det mycket tråkiga nyheten om att vi nu måste köpa glassögon för ca 3000kr .
Men vad ska vi göra det finns ju inget val.

Så nu är vi på väg ner till butiken för att prova ut nya glassögon till mig.

Jag kanske slänger in en bild ikväll.

Skrev igår att jag skulle sätta in ett klipp från you tube
Här kommer ett som jag blir alldeles varm i hjärtat av att se, visst är dom söta

http://www.youtube.com/watch?v=Zsc9i3r5EAM&feature=related




Kommentarer
Postat av: Mannen

Va gott med glassögon :)

2009-09-03 @ 13:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0