Har haft en mycket givande dag än så länge

Fan va skönt det känns idag har vi fått riktigt mycket gjort i skolan.

Först hade vi grupparbeten med redovisning inför klassen. Handlade om Demokrati och författaren Dewey. Redovisningen gick bra, vi hade inte så lång tid att förbereda oss, men det var nog det som gjorde att det inte var så jobbigt att redovisa för alla, då ingen kunde förbereda sig mer än någon annan.
Efter lunchen gick jag och Jennie och satte oss för att tillsammans läsa igenom texterna vi ska ha till tentan, vi hann en bra bit fast att jag redan kl halv 3 var tvungen att åka till dagis och hämta Felicia.
Hennes dag på dagis hade gott jätte bra, maten var ingen hit, men vem tycker om kolpudding?.

Som vanligt är måndagar och onsdagar mina två träningsdagar, igår var det Onsdag, och det betyder Body Attack kl19.35
Nu bara måste jag få häva ur mig om vad jag tycker om att det får gå personer på passen som har anorexia, eller ätstörningar.
Jag tycker det är fruktansvärt och inte alls okej att låta någon som har ätstörningar få träna i klubben. Menar vad som helst kan ju hända, vem vet om personen har ätit något dom senaste dagarna.
Att sen gå och träna är ju rent livsfarligt för kroppen.
Hon skulle kunna ramla ihop när som helst, att gympozz då törs chansa, är för mig helt ofattbart.
Man borde faktiskt få säga till en sån person att tyvärr vi kan inte ha folk här som inte tränar på ett sunt sätt, och då förklara att dom inte vill ha det på deras ansvar om det skulle hända personen något.

Nu till något lite mer roligt, idag fick jag ett sms at min jobbar kompis Jaana att hon ska ha en fest för arbetskamraterna den 3 Oktober och jag är bjuden.
Hoppas, hoppas jag kan gå, måste kolla här hemma först så vi inte har något inbokat.
Skulle vara kul att träffa jobbar tjejerna igen.

Nu är klockan halv 5 och vi väntar på att Patrik ska ringa från jobbet och säga att han slutar för dan, så vi kan hämta honom och åka förbi nya Willys, är lite nyfiken på hur det ser ut där inne. Igår när dom öppnade dörrarna för första gången hade det ju varit massor med folk som hade köat i timmar för att få komma in. Sjukt men alla är väl nyfikna på att se hur det ser ut. Det skulle oxå finnas lite extra erbjudander.

Nu ringer P då åker vi!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0