Stöd rosa bandetgalan


Var det några fler en jag som tittade ikväll?
Jag blir lika tårögd varje år som dom sänder rosa bandet galan.
Tänk att varje dag så dör 4 kvinnor i bröstcancer, hörde ni 4 stycken varje dag!.
mellan 15 och 20 kvinnor insjuknar varje dag.
Ikväll så var det två klipp som berörde mig mest. Ett utav dom handlade om en familj vars mamma hade dött i bröstcancer för 20 år sen. Den här familjen hade 3 stycken döttrar och en dag får den yngsta dottern reda på att hon har fått bröstcancer, hon var 25 år gammal, lika gammal som mig. Hon tog bort båda brösten och fick cellgift behandlingar som kroppen svarade bra på. Men så en dag visade det sig att cancern hade spridit sig ut i kroppen och hon dog bara 27 år gammal. När hennes pappa satt och grät och berättade om det här började jag gråta. och när dom visade bilder från hennes bröllop så kom tårarna. Mellansystern fick också reda på att hon hade fått cancer 3 veckor efter hon fött sitt andra barn. Men hon mår bra idag.
Vi har ringt in och skänkit pengar, och så har jag köpt rosa bandet band. Bättre att göra något en ingenting alls. Vem vet det kan faktiskt drabba någon i din närhet. 

En mycket bra sida, gå in och läs!!

http://www.cancerfonden.se/sv/Rosabandet/Veta-mer/Brostcancer1/

Idag trodde jag att min tenta skulle bli färdig men så blev det inte.... får lämna in den på Söndag.
Men jag tänker iallafall ha en trevlig och rolig helg.

På Lördag ska vi hem till Anna på inflyttningsfest, ser jag jätte mycket framemot. Vi blir kring 17 st. Tyvärr så kan inte Patrik följa med då han har sin grabbkväll på Lördag. Men vet att dom kommer få skit roligt.

Nu ska jag gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0