Skrämmande!


(Källa: Aftonbladet).


Ett av världens just nu största problem, ideal bilden av kvinnans utseende och våra barn och ungdomar som gör allt i sin makt för att följa just det idealet. Jag själv är pedantisk med hur jag ser ut och har alltid varit. Jag har även sen jag fick Felicia har kroppen inte varit densamma. ingenting som jag direkt stör mig på men som jag endå självklart lagt märke till. Anledningen till det kallas välmående och utveckling mina damer och herrar. Och det är något som alla tjejer/Kvinnor borde lägga på minnet. Kvinnor är kurviga och kommer alltid att vara. Det gäller att vi skyddar våra barn ifrån medias och samhällets syn på idealkvinnan. Pinnsmal midja och sugrör till lår... nej tack. Det är bara vi som kan hjälpa dem att växa upp i en realistisk värld där kvinnor inte ser ut som barbiedockor. Även om vi är utseendefixerade själva så kanske vi ska hålla det lite för oss själva och visa skillnaden mellan att bry sig om hur man ser ut och kroppsfixering. Lära våra barn vad som är naturligt så även dom i framtiden kan skilja på rätt och fel när de möts av medias tycke.

 


Lizzie Miller - modell

 


 



Tänk på det alla mammor där ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0